הנגשת אתרים- ייעוץ הנגשה

הנגשת אתרים- ייעוץ הנגשה

נושא הנגשת אתרים והנגשה בכלל, מקבל בשנים האחרונות חשיפה ובמה, ולא בכדי, הרגולטר הישראלי כמו גם מדינות רבות בעולם, שהמתקדמות ביותר בנושא הן מדינות האיחוד האירופי וארה"ב- קבעו חוקים הנוגעים להנגשת אתרים ומוצרים דיגיטליים, על מנת לאפשר מתן זכויות בסיסי לכל אדם באשר הוא, ועל מנת להעניק לכולם שירות שווה ונגיש.

לצפיה בחוק נגישות אתרים תקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), התשעג-2013

תקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות התשע"ג 2013 קבעו כי לכל האתרים הנדרשים בהנגשה לפי החוק, יש 3 שנים ליישם את התקנות, שנכנסו לתוקף ואכיפה בתאריך 25 לאוקטובר 2016.

מאז 2016 ועד היום השתנו כמה גורמים בנושא אכיפה והאפשרות לתביעה של נפגע, אבל אנחנו מאמינים כי האינטרנט כמו כל דבר בעולם, צריך להיות שיוויוני ונגיש לכולם. לא סתם קראנו לחברה שלנו "שקוף" 🙂

תהליך ההנגשה מתחלק ל- 2 חלקים. החלק הטכני, והחלק של התוכן.

  • הטכני- מבלי לטרחן על הפן הטכני, נסביר שבאזור הטכני- נדרש מאיתנו להקים אתר שעומד בתצורת קוד סטנדרטית ומבנה שמאפשר לקוראי מסך של אנשים עם לקויות שונות- לקרוא ולעבוד עם האתר במכשיר הנגיש שלהם ללא בעיה בצפיה או תקלה שנובעת מקוד לא נכון או לא מסודר (שפוגע ברצף הצפיה של המכשירים האלו). דמיינו כמה מתסכל לאדם עם לקות ראיה- לדפדף לינק לינק באתר – לזה הוא כבר רגיל, אבל מילא לדפדף לינק לינק- אבל גם שהסדר לא יהיה מסודר. זה פוגע בו והוא בהחלט יוכל לתבוע אותנו ולדרוש את תיקון הליקוי.
  • התוכן- לאחר שיש לנו מקום להזין בו תוכן ותיאורים טקסטואלים- נדרש מאיתנו להזין אותם, לדוגמא- בתמונה בה יופיע אנשי צוות יכתב תיאור תמונה בשדה "טקסט אלטנרנטיבי" אשר מתאר מה מופיע בה- "תמונה שמציגה את צוות החברה, במשרדי החברה" או בתמונת אילוסטרציה לאווירה "בתמונה שתי ידיים, שיד אחת לוחצת יד שניה" וכו'. השלמת המידע הנ"ל הינו באחריות המזמין, ניתן לשלב זאת בעבודת הבניה, אך היא יכולה להיחסך על ידי עבודה עצמאית.

עוד נקודות חשובות לקחת בחשבון-

  • לפי החוק המעודכן לתאריך 1.9.21 המחוקק קבע שישנו זמן של 60 ימים שמוקצב לתיקון ליקוי, מרגע תלונת אדם עם לקות ומהתיעוד הראשון של הפניה- תלונה תיחשב כל יצירת קשר מתועדת שמודיעה על הליקוי שמפלה את האדם שהתלונן. מרגע התלונה יהיה על בעל האתר להנגיש את האתר ולספק תוצאה ראויה. לאחר 60 ימים- ומשלא תוקן הליקוי, יוכל האדם שנפגע (ורק הוא, כלומר- לא עורך דין שרוצה לעשות שיטת מצליח) לתבוע את בעל האתר ולדרוש פיצוי הנקוב בחוק, וזאת לאחר שפנה בצורה מתועדת אשר מוכיחה את פנייתו הראשונה, בדרישה לתיקון.

לקוחותינו היקרים

דדליפט פירמה בעמ
דדליפט פירמה בעמ
02/03/2022
משרד רציני , דואג ללקוחות שלו , מקצוענים. ממליץ
שלי ימין
שלי ימין
27/01/2022
שירות מכל הלב! ישב איתנו על אופטימיזציה לאתר יותר משעה והראה תוצאות!
Haim Melman
Haim Melman
24/11/2021
Shakuf Media made for me an evaluation of modification for an old website. Elad of Shakuf Media was very responsive, dedicated time and attention to provide me with useful information and options for the handling of the website. The interaction with Elad was of great value for me as well a pleasant. Thanks Elad.
Yoga Shala Oranit Laura Naccache
Yoga Shala Oranit Laura Naccache
23/11/2021
אלעד אדיב זמין מהיר פשוט תענוג לעבוד איתו. תמורה משתלמת בהחלט על המחיר שלכם. תודה על הכל אלעד
gadi cygler
gadi cygler
14/11/2021
שירות אדיב ויעיל ומעל הכל מקצועי ברמה הכי גבוהה שנתקלתי ממליץ בחום!!!
MorazWEB בניית אתרים
MorazWEB בניית אתרים
22/07/2021
למרות שאנחנו מתחרים שקוף מדיה ראו בקשה לעזרה שלי בקבוצה בפייסבוק ולא היססו להתחבר אל המחשב שלי בשליטה מרחוק ולתת לי עזרה המלווה בהסברים מלאים ואף יצרו עבורי משהו טכני שהייתי צריך. אם זה השירות כקולגה אני רק יכול לדמיין איך יראה השירות ללקוח. אם היה אפשרות לדרג ב 10 כוכבים במקום ב 5 הייתי עושה את זה בלי להסס.
שרון שנרך
שרון שנרך
27/06/2021
אני עובדת עם שקוף כבר יותר משנה ואני ממליצה בחום! שירות מהיר, מקיף, לבבי ומקצועי שמחה שמצאתי אותם
תמר חבורה
תמר חבורה
08/06/2021
תודה ענקית לאלעד ולצוות שקוף מדיה שפעלו עבורי מעל ומעבר ובשעות לא שעות , כשגוגל השעו לי את החשבון הם נלחמו בשבילי מול שעון הזמן כדי להחזיר את החשבון לפעילות , ישר כוח !